Vuoden vaihtuessa on luonnollista pysähtyä hetkeksi arvioimaan mennyttä vuotta ja kääntää sitten katse tulevaan. Me Ratkaisevassa Tekijässä olemme oppineet valtavasti vuoden 2024 aikana ja luoneet selkeät suunnitelmat vuodelle 2025. Tässä blogitekstissä kerromme, mitä saavutimme vuonna 2024 ja miten valmistaudumme tekemään tulevasta vuodesta entistäkin paremman.
Vuosi 2024 – Palaute luo uskoa tulevaan
Ennen kuin suuntaamme katseet tulevaisuuteen, on hyvä hetki pysähtyä tarkastelemaan mennyttä vuotta.
Kesällä 2024 valmistauduimme syksyn lanseeraukseen rakentamalla portaalia ja toteuttamalla ennakkomarkkinointia. Kaikki eteni suunnitelmien mukaisesti, ja palveluntarjoajien vastaanotto ylitti odotuksemme. Kun portaali avattiin 9. syyskuuta, mukana oli jo merkittävä joukko Ratkaisevia Tekijöitä. Suuri kiitos kaikille, jotka ovat olleet mukana matkassamme alusta asti!
Kävijöiden houkutteleminen – uuden sivuston ensimmäinen haaste
Tiesimme alusta asti, että uuden sivuston suurin haaste on kävijöiden houkutteleminen. Tämä oli onneksi mielessämme jopa ennen y-tunnuksen rekisteröintiä.
Varauduimme tähän käynnistämällä ensimmäiset digitaalisen markkinoinnin kampanjat Googlessa ja Metan alustoilla heti lanseerauksen yhteydessä. Tavoitteemme oli tuoda kävijöitä sivustolle jo alusta alkaen, ja tässä onnistuimme uutena toimijana poikkeuksellisen hyvin.
Sivustollamme on ollut kuukausittain noin 1700 kävijää, mikä on vaikuttava tulos täysin uudelle palvelulle. Saimmekin ensimmäiset positiiviset palautteet parantuneesta näkyvyydestä ja lisääntyneistä yhteydenotoista jo vain kolme viikkoa lanseerauksen jälkeen!
Positiivinen vastaanotto – niin kuluttajilta kuin palveluntarjoajiltakin
Suurin onnistumisemme on ollut palvelumme saama erinomainen vastaanotto. Ongelma, jota varten Ratkaiseva Tekijä on kehitetty, on ollut asiakkaidemme keskuudessa selkeästi tunnistettu. Monet asiakkaistamme ovat todenneet, että juuri tällaista palvelua on kaivattu jo pitkään. Tämän ansiosta meidän ei ole tarvinnut juurikaan perustella, mitä olemme tehneet, miksi tai kenelle. Myös kuluttaja-asiakkailta saamamme palaute on ollut erityisen ilahduttavaa!
“Konsepti on nerokas. Sen sijaan, että etsisin netistä jokaisen palvelun yksitellen, saan Ratkaisevan Tekijän kautta yhdellä haulla hakutuloksiin kaikkien eri palveluiden palveluntarjoajat. Kaiken lisäksi tiedän, että he varmuudella toimivat siinä sijainnissa, johon palveluita haen.”
Yhteistyön merkitys - kukaan ei tiedä kaikkea, mutta kaikki tietävät jotakin
Alusta asti meille on ollut selvää, että haluamme palvelumme avulla helpottaa ikääntyneiden ja heidän omaistensa arkea kokoamalla kotiin vietävät palvelut ja tuotteet saman katon alle. Samalla olemme sitoutuneet edistämään yritysten välistä yhteistyötä rakentamalla Ratkaisevien Tekijöiden verkostoa – yhteisöä, joka yhdessä saavuttaa enemmän. Yhteistyössä on valtava voima, ja tästä oivalluksesta syntyi vuodenvaihteessa lanseerattu Ratkaisevan Tekijän B2B-etuohjelma. Ohjelman kautta yritykset voivat tarjota palveluita myös toisilleen portaalimme kautta. Jakamalla tietoa ja osaamista voimme oppia toisiltamme ja nostaa kotiin vietävien palveluiden laatua entistä korkeammalle.
Tavoitteet vuodelle 2025 – kasvu ja kehitys
Yksi arvoistamme on ketteryys ja innovatiivisuus, mikä tarkoittaa, että kehitämme jatkuvasti uusia ratkaisuja asiakkaidemme tarpeisiin. Etuohjelman lisäksi alkuvuoteen on kuulunut uusia portaalin ominaisuuksia, joita olemme luoneet asiakaspalautteen perusteella. Yksi eniten toivotuista ominaisuuksista on ollut mahdollisuus jättää arvosteluja portaaliin. Toive on nyt toteutettu, ja ominaisuus on käytössä.
Portaalin tunnettuuden vahvistaminen
Tiedostamme, että portaalin tunnettuuden kasvattaminen vaatii pitkäjänteistä työtä. Siksi olemme aloittaneet systemaattisen hakukoneoptimoinnin täydentämään digitaalista markkinointiamme. Lisäksi suunnittelemme Youtube-kanavaa ja jopa omaa podcastia – näistä kuulette lisää pian!
Kasvutavoitteet vuodelle 2025
Keskeinen tavoitteemme vuodelle 2025 on kasvu. Haluamme tehdä kotiin vietävien palveluiden etsimisestä ja vertailemisesta kuluttajille helpompaa. Tämä ei kuitenkaan ole mahdollista ilman uusia palveluntarjoajia. Asiakaskokemukseen on panostettava ja sitä kehitettävä jatkuvasti, jotta voimme luoda pitkäaikaisia asiakassuhteita. Meidän on varmistettava, että tarjoamme sekä yritys- että kuluttaja-asiakkaille juuri heidän tarvitsemansa ratkaisut. Tavoitteenamme on saada vuoden 2025 aikana portaaliin 200 uutta palveluntarjoajaa.
Yhteistyötä hyvinvointialueiden ja järjestöjen kanssa
Alkuvuodesta vahvistamme myös yhteistyötä hyvinvointialueiden kanssa. Portaalimme on todettu erinomaiseksi työkaluksi terveydenhuollon ammattilaisille neuvontatilanteissa, ja se on jo otettu käyttöön useilla hyvinvointialueilla. Tärkeitä yhteistyökumppaneitamme ovat myös järjestöt ja muut kolmannen sektorin toimijat, joiden kanssa voimme varmasti tiivistää yhteistyötä entisestään.
Kiitos yhteistyöstä ja tervetuloa mukaan!
Lähdemme vuoteen 2025 täynnä intoa ja positiivista energiaa, keskittyen mahdollisuuksiin ja tiedostaen haasteet. Haluamme kiittää asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme päättyneestä vuodesta sekä toivottaa uudet asiakkaat lämpimästi tervetulleeksi osaksi yhteisöämme – Ratkaiseviksi Tekijöiksi.